Εφημερίδα ΠΟΛΙΤΗΣ για το πρόβλημα της χρέωσης χρηματικού ποσού κατά διάρκεια της εκτλώνησης για τη διαχείριση των ελαστικών: - ΚΣ: Υπομονή θα βρούμε τρόπο !!!
"Ελέω Ευρωπαϊκής Ένωσης - Τα ελαστικά μένουν στις χωματερές
Νομική υπηρεσία και Τελωνειακές Αρχές επιβεβαίωσαν χθες τον Επίτροπο Περιβάλλοντος, Χαράλαμπο Θεοπέμπτου πως η εισήγησή του να φορολογούνται τα εισαγόμενα ελαστικά, μία λίρα έκαστο ούτως ώστε να γίνεται σωστή διαχείρισή τους μετά την αχρήστευσή τους, δεν υπάρχει πιθανότητα να διευθετηθεί ελέω Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η διαχείριση των χρησιμοποιημένων ελαστικών τα οποία ανέρχονται σε δεκάδες χιλιάδες, αν υπολογίσει κανείς την ισάριθμη εισαγωγή καινούργιων, αποτελεί πονοκέφαλο για τις αρμόδιες υπηρεσίες που τα βλέπουν να στοιβάζονται στις χωματερές.
Ο κ. Θεοπέμπτου ανέφερε στον "Π" ότι πρέπει να βρεθεί μια άλλη λύση χρηματοδότησης της διαχείρισης για "να μην πνιγούμε στα ελαστικά". Να σημειωθεί ότι σε πρόσφατη έρευνα του ο κ. Θεοπέμπτου ανέφερε, ότι "τρόποι διαχείρισης των αχρήστων για τα οχήματα ελαστικών υπάρχουν πολλοί, ωστόσο δεν υπάρχει χρηματοδότηση για τη συλλογή, μεταφορά και επεξεργασία τους".
Έτσι δημιουργείται το κρίσιμο ερώτημα, τι μέλλει γενέσθαι με τους τεράστιους όγκους ελαστικών που συσσωρεύονται. Δυστυχώς, δεν υπάρχει Οδηγία από την Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τα ελαστικά, ούτως ώστε να αναγκάσει την Κυβέρνηση να δράσει δραστικά στο νέο αυτό πρόβλημα που διογκώνεται συνεχώς. Υπάρχουν, ωστόσο, μια σειρά από επιλογές που προσφέρονται για λύση του προβλήματος. Παραδείγματα φέρει ο κ. Θεοπέμπτου από χώρες όπως η Φινλανδία, το Βέλγιο και η Ελλάδα.
Πιθανές λύσεις προσφέρονται για παράδειγμα, μέσω των "Πράσινων Συμβάσεων" που έχει πρόσφατα εγκρίνει το Υπουργικό Συμβούλιο και αναφέρονται στον επανεξοπλισμό των Δημόσιων Υπηρεσιών με φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα."Η προσθήκη για παράδειγμα αλεσμένου ελαστικού στην άσφαλτο είναι γνωστό ότι μειώνει το θόρυβο του δρόμου κατά 50%, οι κύβοι από παλιά ελαστικά απορροφούν κραδασμούς, ακόμη και η επαναχρησιμοποίηση των ελαστικών είναι δυνατή.
Επίσης, αλεσμένα ελαστικά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για κατασκευή δαπέδων σε παιγνιδότοπους και σε γήπεδα εσωτερικού χώρου", καταλήγει ο Επίτροπος.
ΚΑΤΙΑ ΣΑΒΒΑ
Κωδικός άρθρου: 721818
ΠΟΛΙΤΗΣ - 23/06/2007, Σελίδα: 28"
"Ελέω Ευρωπαϊκής Ένωσης - Τα ελαστικά μένουν στις χωματερές
Νομική υπηρεσία και Τελωνειακές Αρχές επιβεβαίωσαν χθες τον Επίτροπο Περιβάλλοντος, Χαράλαμπο Θεοπέμπτου πως η εισήγησή του να φορολογούνται τα εισαγόμενα ελαστικά, μία λίρα έκαστο ούτως ώστε να γίνεται σωστή διαχείρισή τους μετά την αχρήστευσή τους, δεν υπάρχει πιθανότητα να διευθετηθεί ελέω Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η διαχείριση των χρησιμοποιημένων ελαστικών τα οποία ανέρχονται σε δεκάδες χιλιάδες, αν υπολογίσει κανείς την ισάριθμη εισαγωγή καινούργιων, αποτελεί πονοκέφαλο για τις αρμόδιες υπηρεσίες που τα βλέπουν να στοιβάζονται στις χωματερές.
Ο κ. Θεοπέμπτου ανέφερε στον "Π" ότι πρέπει να βρεθεί μια άλλη λύση χρηματοδότησης της διαχείρισης για "να μην πνιγούμε στα ελαστικά". Να σημειωθεί ότι σε πρόσφατη έρευνα του ο κ. Θεοπέμπτου ανέφερε, ότι "τρόποι διαχείρισης των αχρήστων για τα οχήματα ελαστικών υπάρχουν πολλοί, ωστόσο δεν υπάρχει χρηματοδότηση για τη συλλογή, μεταφορά και επεξεργασία τους".
Έτσι δημιουργείται το κρίσιμο ερώτημα, τι μέλλει γενέσθαι με τους τεράστιους όγκους ελαστικών που συσσωρεύονται. Δυστυχώς, δεν υπάρχει Οδηγία από την Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τα ελαστικά, ούτως ώστε να αναγκάσει την Κυβέρνηση να δράσει δραστικά στο νέο αυτό πρόβλημα που διογκώνεται συνεχώς. Υπάρχουν, ωστόσο, μια σειρά από επιλογές που προσφέρονται για λύση του προβλήματος. Παραδείγματα φέρει ο κ. Θεοπέμπτου από χώρες όπως η Φινλανδία, το Βέλγιο και η Ελλάδα.
Πιθανές λύσεις προσφέρονται για παράδειγμα, μέσω των "Πράσινων Συμβάσεων" που έχει πρόσφατα εγκρίνει το Υπουργικό Συμβούλιο και αναφέρονται στον επανεξοπλισμό των Δημόσιων Υπηρεσιών με φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα."Η προσθήκη για παράδειγμα αλεσμένου ελαστικού στην άσφαλτο είναι γνωστό ότι μειώνει το θόρυβο του δρόμου κατά 50%, οι κύβοι από παλιά ελαστικά απορροφούν κραδασμούς, ακόμη και η επαναχρησιμοποίηση των ελαστικών είναι δυνατή.
Επίσης, αλεσμένα ελαστικά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για κατασκευή δαπέδων σε παιγνιδότοπους και σε γήπεδα εσωτερικού χώρου", καταλήγει ο Επίτροπος.
ΚΑΤΙΑ ΣΑΒΒΑ
Κωδικός άρθρου: 721818
ΠΟΛΙΤΗΣ - 23/06/2007, Σελίδα: 28"
Σχόλια