Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Χρησιμοποιημένα Ελαστικά αυτοκινήτων

Στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας: Εισαγωγές ελαστικών 2005 και 2006

Το πρόβλημα που παρουσιάζεται με τα παλιά και χρησιμοποιημένα ελαστικά αυτοκινήτων στην Κύπρο είναι πραγματικά τεράστιο.
Με βάση στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, το 2005 εισαχθήκαν 649.316 ελαστικά όλων των τύπων αξίας £15,8 εκ. και το 2006 εισαχθήκαν 668.695 ελαστικά αξίας £16,7 εκ.
Οι αριθμοί συνάδουν με τον υπολογισμό του σχεδόν ενός ελαστικού το χρόνο ανά κεφαλή, ενός απλού υπολογισμού που κάνουν οι ανακυκλωτές στην Ευρώπη για να υπολογίσουν στα γρήγορα τις ποσότητες.
Πού καταλήγουν όμως όλες αυτές οι εκατοντάδες χιλιάδες ελαστικών που πετάμε κάθε χρόνο;
Η κυπριακή νομοθεσία (Landfill Directive) χαρακτηρίζει τα παλιά ελαστικά ως επικίνδυνο απόβλητο και απαγορεύει την απόρριψη τους σε σκουπιδότοπους, μια πρόνοια που φυσικά δεν εφαρμόζεται.
Πολλοί τα πετούνε στην ύπαιθρο ή ακόμη χειρότερα τα καίνε.
Το ανεξέλεγκτο κάψιμο ελαστικών παράγει πυκνό καπνό, και τοξικά αέρια που μολύνουν την ατμόσφαιρα, τα νερά, το έδαφος και τα φυτά. Τα τοξικά αυτά έχουν τη δυνατότητα να προκαλέσουν μεταλλάξεις στα κύτταρα με αποτέλεσμα τον καρκίνο που μπορεί να επηρεάσει ακόμη και απογόνους. Ένα ελαστικό αυτοκινήτου που καίγεται ανεξέλεγκτα, είναι 8 φορές πιο βλαβερό στην από ότι το ελεύθερο κάψιμο άλλου είδους πλαστικών.
Δεν υπάρχει Οδηγία από την Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τα ελαστικά. Υπάρχουν όμως μια σειρά από επιλογές που προσφέρονται για λύση του προβλήματος μαζί με καλά παραδείγματα από άλλες χώρες όπως τη Φινλανδία, το Βέλγιο και την Ελλάδα.
Τα ερωτήματα για τα οποία πρέπει να βρεθεί σύντομα απάντηση είναι δύο:
(α) Ποιος, με ποια χρηματοδότηση και με ποιο καθεστώς θα αναλάβει τη διαχείριση των ελαστικών και
(β) Τι θα γίνουν τα ελαστικά που θα μαζεύονται.
Αυτά και άλλα στοιχεία έχω θέσει ενώπιον του Υπουργού Γεωργίας, Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος στην αρμοδιότητα του οποίου εμπίπτει το θέμα.
Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις που μπορούμε σαν κράτος να εφαρμόσουμε. Οι αριθμοί των ελαστικών είναι μεγάλοι, με μια μικρή χρέωση π.χ. £1 ανά ελαστικό, μπορούμε εύκολα να χρηματοδοτήσουμε τις πιο κατάλληλες μορφές διαχείρισης.
Άλλες πιθανές λύσεις προσφέρονται επίσης μέσω των "Πράσινων Συμβάσεων" που έχει πρόσφατα εγκρίνει το Υπουργικό Συμβούλιο.
Η προσθήκη για παράδειγμα αλεσμένου ελαστικού στην άσφαλτο είναι γνωστό ότι μειώνει το θόρυβο του δρόμου κατά 50%, οι κύβοι από παλιά ελαστικά απορροφούν κραδασμούς, ακόμη και η επαναχρησιμοποίηση των ελαστικών είναι δυνατή.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί...

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α...

Θα 'μαι κοντά σου όταν με θες

"Θα 'μαι κοντά σου όταν με θες" Αλκίνοος Στίχοι: Αλκίνοος Ιωαννίδης Μουσική: Αλκίνοος Ιωαννίδης Πρώτη εκτέλεση: Αλκίνοος Ιωαννίδης Ξύπνησα μες τον ύπνο μου κι άκουσα δυο φωνές. Η μια μου είπε ξέχνα την κι πάψε πια να κλαις. Μα η άλλη ήταν η δική σου μες απ` του ύπνου του εφιάλτη τις γραμμές. Μου λεγε αγάπη μου κοιμήσου Θα μαι κοντά σου όταν με θες... Τα χρόνια είναι αμέτρητα μα είν` η ζωή μικρή. Συνήθισα να σ` αγαπώ συνήθισες κι εσύ. Μα είναι τα χρόνια ένα δοχείο ένα φθηνό ξενοδοχείο για δυο στιγμές. Για να χωράει κάπου ο πόνος τις νύχτες όταν μένω μόνος. Τις σιωπές μου να μετράω να σε θυμάμαι όταν πονάω να μου λες Θα μαι κοντά σου όταν με θες... Το παραμύθι τέλειωσε κι αρχίζει η ζωή. Αχ να ταν η αλήθεια σου σαν ψέμα αληθινή. Τι να την κάνω τη ζωή μου στο παραμύθι θα τη ρίξω να πνιγεί. Να παραμυθιαστεί η ψυχή μου, να σε πιστέψει πάλι από την αρχή. Να σε πιστεύει όταν μ` αγγίζεις, τις νύχτες όταν ψιθυρίζεις όταν λες Θα μαι κοντά σου όταν με θες... ___________________ Η ιστ...