Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Χρησιμοποιημένα Ελαστικά αυτοκινήτων

Στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας: Εισαγωγές ελαστικών 2005 και 2006

Το πρόβλημα που παρουσιάζεται με τα παλιά και χρησιμοποιημένα ελαστικά αυτοκινήτων στην Κύπρο είναι πραγματικά τεράστιο.
Με βάση στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, το 2005 εισαχθήκαν 649.316 ελαστικά όλων των τύπων αξίας £15,8 εκ. και το 2006 εισαχθήκαν 668.695 ελαστικά αξίας £16,7 εκ.
Οι αριθμοί συνάδουν με τον υπολογισμό του σχεδόν ενός ελαστικού το χρόνο ανά κεφαλή, ενός απλού υπολογισμού που κάνουν οι ανακυκλωτές στην Ευρώπη για να υπολογίσουν στα γρήγορα τις ποσότητες.
Πού καταλήγουν όμως όλες αυτές οι εκατοντάδες χιλιάδες ελαστικών που πετάμε κάθε χρόνο;
Η κυπριακή νομοθεσία (Landfill Directive) χαρακτηρίζει τα παλιά ελαστικά ως επικίνδυνο απόβλητο και απαγορεύει την απόρριψη τους σε σκουπιδότοπους, μια πρόνοια που φυσικά δεν εφαρμόζεται.
Πολλοί τα πετούνε στην ύπαιθρο ή ακόμη χειρότερα τα καίνε.
Το ανεξέλεγκτο κάψιμο ελαστικών παράγει πυκνό καπνό, και τοξικά αέρια που μολύνουν την ατμόσφαιρα, τα νερά, το έδαφος και τα φυτά. Τα τοξικά αυτά έχουν τη δυνατότητα να προκαλέσουν μεταλλάξεις στα κύτταρα με αποτέλεσμα τον καρκίνο που μπορεί να επηρεάσει ακόμη και απογόνους. Ένα ελαστικό αυτοκινήτου που καίγεται ανεξέλεγκτα, είναι 8 φορές πιο βλαβερό στην από ότι το ελεύθερο κάψιμο άλλου είδους πλαστικών.
Δεν υπάρχει Οδηγία από την Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τα ελαστικά. Υπάρχουν όμως μια σειρά από επιλογές που προσφέρονται για λύση του προβλήματος μαζί με καλά παραδείγματα από άλλες χώρες όπως τη Φινλανδία, το Βέλγιο και την Ελλάδα.
Τα ερωτήματα για τα οποία πρέπει να βρεθεί σύντομα απάντηση είναι δύο:
(α) Ποιος, με ποια χρηματοδότηση και με ποιο καθεστώς θα αναλάβει τη διαχείριση των ελαστικών και
(β) Τι θα γίνουν τα ελαστικά που θα μαζεύονται.
Αυτά και άλλα στοιχεία έχω θέσει ενώπιον του Υπουργού Γεωργίας, Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος στην αρμοδιότητα του οποίου εμπίπτει το θέμα.
Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις που μπορούμε σαν κράτος να εφαρμόσουμε. Οι αριθμοί των ελαστικών είναι μεγάλοι, με μια μικρή χρέωση π.χ. £1 ανά ελαστικό, μπορούμε εύκολα να χρηματοδοτήσουμε τις πιο κατάλληλες μορφές διαχείρισης.
Άλλες πιθανές λύσεις προσφέρονται επίσης μέσω των "Πράσινων Συμβάσεων" που έχει πρόσφατα εγκρίνει το Υπουργικό Συμβούλιο.
Η προσθήκη για παράδειγμα αλεσμένου ελαστικού στην άσφαλτο είναι γνωστό ότι μειώνει το θόρυβο του δρόμου κατά 50%, οι κύβοι από παλιά ελαστικά απορροφούν κραδασμούς, ακόμη και η επαναχρησιμοποίηση των ελαστικών είναι δυνατή.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άρχισε η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών ... επιτέλους!

Ξεκίνησε η συγκέντρωση παλιών ηλεκτρικών συσκευών για την ανακύκλωσή τους Δώστε τις συσκευές σας Μέχρι να παραλάβουν τις πρώτες συσκευές από τους καταναλωτές, οι ανακυκλωτές ασχολούνται με τα παλιά τερματικά που είχαν αποσύρει οι κυβερνητικές υπηρεσίες Με τις συσκευές που φυλάσσονταν από καιρό σε υποστατικά στους Εργάτες και το Γέρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το σύστημα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Η εταιρεία Wee Electrocyclosis, η οποία διαχειρίζεται το σύστημα, ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο ότι οι καταναλωτές μπορούν στο εξής να αφήνουν τις παλιές τους συσκευές στα καταστήματα των 148 εταιρειών που είναι συμβεβλημένες (η λίστα τους είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα www.electrocyclosis.com.cy). Οι πρώτες συσκευές από ανακυκλωτές δεν έχουν ακόμη φτάσει στην Electrocyclosis, η οποία, ωστόσο, ξεκίνησε την προώθηση στους ανακυκλωτές των παλιών συσκευών που είχαν συγκεντρωθεί από οργανισμούς και υπηρεσίες στις αποθήκες της, αφού μόνο στο υποστατικό στους Εργάτες είχαν συσσωρευθεί περί

Ήλιος - αεροπορική τραγωδία ..

Ήταν Αύγουστος του 2005 και ήμουν πολύ χαρούμενος. Κέρδισα μετά από διαγωνισμό μια από τις θέσεις στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος στην Κοπεγχάγη που τότε εργάζονταν στο "neighbourhood project." Η διαμονή και η διατροφή ήταν πληρωμένα. Τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν και αυτά πληρωμένα αλλά επέλεξαν η ίδιοι την πτήση από την Αθήνα.  Έτσι έπρεπε να διαλέξω εγώ το πρώτο σκέλος, δηλαδή την πτήση για την Αθήνα. Πήγα σε τουριστικό γραφείο που εργαζόταν μια θεία και τις εξήγησα τι ήθελα. Μου κανόνισε την προεπιλεγμένη πτήση από Αθήνα για Κομπεγχάγη και έμεινε να διευθετηθεί η πτήση για Αθήνα.  Μου πρότεινε την πτήση της Ήλιος και έφυγα από το γραφείο. Την άλλη μέρα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι είχε έγνοια γιατί ήταν μικρό το χρονικό διάστημα και ίσως να μην προλάμβαινα να πάρω την επόμενη πτήση και έτσι το αλλάξαμε για άλλη που έφευγε λίγο πιο γρήγορα. Στο αεροδρόμιο είδα την πτήση της Ήλιος στο Gate Εκεί ήταν και παλιοί φοιτητές μου πιάσαμε κουβέντα είπαμε διάφορα αποχαιρε

Έχεις Θερμοσυσσωρευτές;

Τα πιο πολλά από τα παράπονα που ακούγονται για ψηλούς λογαριασμούς του ηλεκτρισμού είναι από ιδιοκτήτες θερμοσυσσωρευτών οι πιο πολλοί από τους οποίους δεν έχουν γνώση για το πώς λειτουργεί το σύστημα θέρμανσης τους. Φυσικά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης είναι να μελετήσει τη δυνατότητα θερμομόνωσης του κτηρίου, να μειώσει τις απώλειες με χοντρές κουρτίνες και να κλείσει τις χαραμάδες κάτω από πόρτες και παράθυρα με τα ειδικά λάστιχα που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο θερμοσυσσωρευτής δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μονωμένο κιβώτιο γεμάτο πυρότουβλα τα οποία θερμαίνονται με ηλεκτρισμό. Όταν εμείς χρειάζεται να θερμάνουμε το χώρο τότε ανοίγει μια δίοδος μέσω της οποίας περνά ο αέρας μέσα από τα τούβλα και περνά ζεστός στο δωμάτιο. Στους εντελώς απλούς θερμοσυσσωρευτές υπάρχουν μόνο δύο ρυθμίσεις. Το ένα κουμπί ρυθμίζει πόσο πολύ θα βράσουν τα τούβλα (input) και η θερμότητα που φυλάγεται έχει επίσης άμεση σχέση με τη δυναμικότητα του αφού στην α