Παρασκευή, 27 Απριλίου 2007

Ελαστικά στη Δημοσιότητα

Σήμερα, μερικές μέρες μετά από την επιστολή μου για τα μεταχειρισμένα ελαστικά, δημοσιευτηκε σε όλες τις εφημερίδες το άρθρο μου για τα ελαστικά.

Δόθηκε μεγάλη δημοσιότητα και ελπίζω αυτό να πετύχει στη επίσπευση της λύσης ..
Σημερινή
Φιλελεύθερος
Πολίτης

Όπως πάντα τα ραδιοφωνα βγήκαν πρώτα με το θέμα.
Η προετοιμασία που έκανα απόδωσε γιατί οι ερωτήσεις που μου έκαναν ήταν δύσκολες ...

Πέμπτη, 26 Απριλίου 2007

"Εικοσι ένας σκυβαλότοποι υψηλού κινδύνου"

"Φ" 26/04/2007
Εικοσι ένας σκυβαλότοποι υψηλού κινδύνου
Πολλές οι πυρκαγιές σε χωριά

Οι κοινοτάρχες θεωρούνται από τους πιο συχνούς πελάτες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας αφού σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει ο Επίτροπος Περιβάλλοντος Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, το 2005 η Πυροσβεστική Υπηρεσία ανταποκρίθηκε σε 199 κλήσεις για πυρκαγιές, οι οποίες εκδηλώθηκαν σε σκυβαλότοπους στα όρια διαφόρων κοινοτήτων. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που επικαλείται ο Επίτροπος Περιβάλλοντος, μέχρι το Σεπτέμβριο του 2006 η Πυροσβεστική Υπηρεσία δέχτηκε 114 κλήσεις. «Αντιλαμβάνεστε ότι όσον αφορά την Πυροσβεστική Υπηρεσία, αυτό αποτελεί ένα σοβαρό και αχρείαστο φόρτο εργασίας και εξόδων, εφόσον οι πιο πολλοί σκυβαλότοποι βρίσκονται και σε απομακρυσμένες περιοχές», επισημαίνει ο κ. Θεοπέμπτου.
Ο Επίτροπος Περιβάλλοντος επισημαίνει, πως με την καύση, εκτός από την δυσωδία, λόγω της ατελούς καύσης, παράγονται και χημικές ενώσεις οι οποίες είναι εξαιρετικά επικίνδυνες για την Δημόσια Υγεία. Χαρακτηριστικά αναφέρονται οι διοξίνες οι οποίες είναι πολύ τοξικές χημικές ουσίες που προκαλούν μεταξύ άλλων και καρκίνο και οι οποίες μπορούν να εισέλθουν στον ανθρώπινο οργανισμό μέσω της αναπνευστικής οδού, αλλά λόγω της σταθερότητάς τους μπορούν να εισέλθουν και στην διατροφική αλυσίδα.
ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Τετάρτη, 25 Απριλίου 2007

Καταφύγιο ζώων στη Λάρνακα

Ότι έχω μάθει για τα καταφύγια σκύλων και τις σχετικές νομοθεσίες, μου τα έμαθε η Τούλα Πογιατζιή.
Πρόθεσή μου ήταν πάντα να προωθήσω ένα κοινό καταφύγιο ζώων στη Λευκωσία που θα λειτουργούσε με τη συνεργασία όλων των δήμων και κοινοτήτων της ευρύτερης περιοχής Λευκωσίας. Εξασφάλισα επίσης τα νέα πρότυπα σχέδια καταφυγίου από το Διευθυντή των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών. Για παραχώρηση γης και χρηματική στήριξη θα πρέπει να ετοιμαστεί πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο.
Είναι γνωστό ότι οι Δήμοι και οι κοινότητες δεν εφαρμόζουν τις πρόνοιες των σχετικών νομοθεσιών, εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν.
Αυτά εξήγησα στον Αχιλλέα Αχιλλέως της Εταιρείας Προστασίας Ζώων Λάρνακας Αμμοχώστου και μπήκαν ιδέες στο μυαλό του.
Χτες και μετά από έντονη δραστηριοποίηση του Αχιλλέα, έγινε σύσκεψη στη Λάρνακα για το θέμα.
Παρευρέθηκαν οι δήμαρχοι Λάρνακας και Αθηαίνου, η Αναπτυξιακή Λάρνακας εκπροσωπόντας τις κοινότητες και εκπρόσωποι του κτηνιατρείου.
Συμφωνήσαμε ότι θα εξεταστεί η περίπτωση να αναλάβει τη διαχείριση του καταφυγίου η Αναπτυξιακή Εταιρεία Λάρνακας. Οι Δήμοι και οι Κοινότητες που θα συμμετέχουν, θα συνεισφέρουν ένα ποσό ετησίως, για τα καθημερινά έξοδα λειτουργίας του καταφυγίου.

Τρίτη, 24 Απριλίου 2007

"Στα χωράφια μας φυτρώνουν κι αυτοκίνητα"

"Φ" 24/4/2007

Μέτρα μελετά σήμερα η Επιτροπή Εμπορίου της Βουλής
Μάστιγα κατάντησαν οι μάντρες παλιών αυτοκινήτων, που ξεφυτρώνουν παντού, σε δημόσιους χώρους αλλά και σε ιδιωτικά οικόπεδα και χωράφια προκαλώντας δυσφορία σε περιοίκους.
Το παράδοξο είναι ότι στην Κύπρο κατοχυρώνεται ο ιδιοκτήτης, που πετάει το παλιό του αυτοκίνητο και σε περίπτωση, που οποιαδήποτε υπηρεσία επιχειρήσει να το αποσύρει έχει το δικαίωμα να τη μηνύσει. Το πρόβλημα που παρατηρείται καθώς και η ανάγκη εφαρμογής κανονισμών για την απόσυρση παλιών αυτοκινήτων θα συζητηθεί σήμερα στην κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου. Στη φωτογραφία μας, μια από τις εικόνες, που συναντά κανείς στην ύπαιθρο.
Μια μάντρα με εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα φύτρωσε σε ιδιωτικό χωράφι στον Κόρνο και εκεί όλοι οι κάτοικοι της γύρω περιοχής παρατούν τα αυτοκίνητα, που θέλουν να πετάξουν. Το κοινοτικό συμβούλιο Κόρνου έχει αποστείλει τρεις επιστολές προς τον ιδιοκτήτη της παράνομης μάντρας καλώντας τον να προχωρήσει στην μετακίνηση των αυτοκινήτων, χωρίς αποτέλεσμα. Οι ιδιοκτήτες του χωραφιού, που θέλουν να κτίσουν εκεί την κατοικία τους, απευθύνθηκαν στον βουλευτή του Κινήματος Οικολόγων Περιβαλλοντιστών Γιώργο Περδίκη ζητώντας βοήθεια.
Αυτός με τη σειρά του διαβίβασε το αίτημα στην επαρχιακή διοίκηση Λάρνακας. Σε απάντηση της η Επαρχιακή Διοίκηση αναφέρει ότι αρμοδιότητα για την απομάκρυνση των παλιών αυτοκινήτων έχει το οικείο κοινοτικό συμβούλιο. Ωστόσο, αναφέρει ότι ζήτησε «από το κοινοτικό συμβούλιο Κόρνου να προβεί στη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την απομάκρυνση των αυτοκινήτων γιατί πραγματικά προκαλούν ασχήμια στην περιοχή». Το συμβούλιο απάντησε πως θα προχωρήσει στη λήψη των ενδεδειγμένων μέτρων εναντίον των ιδιοκτητών σε περίπτωση που δεν απομακρύνουν τα αυτοκίνητα.

Το θέμα του καθαρισμού της υπαίθρου από τα παλιά αυτοκίνητα και τις ακατάλληλες συσκευές απασχολεί και τον Επίτροπο Περιβάλλοντος Χαράλαμπο Θεοπέμπτου ο οποίος είχε συνάντηση με τους υπουργούς Γεωργίας και Εσωτερικών.
Αποφάσισαν όπως ετοιμαστεί Σχέδιο Δράσης για την οριστική επίλυση του θέματος. ΑΓΓΕΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Χρησιμοποιημένα Ελαστικά αυτοκινήτων

Στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας: Εισαγωγές ελαστικών 2005 και 2006

Το πρόβλημα που παρουσιάζεται με τα παλιά και χρησιμοποιημένα ελαστικά αυτοκινήτων στην Κύπρο είναι πραγματικά τεράστιο.
Με βάση στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, το 2005 εισαχθήκαν 649.316 ελαστικά όλων των τύπων αξίας £15,8 εκ. και το 2006 εισαχθήκαν 668.695 ελαστικά αξίας £16,7 εκ.
Οι αριθμοί συνάδουν με τον υπολογισμό του σχεδόν ενός ελαστικού το χρόνο ανά κεφαλή, ενός απλού υπολογισμού που κάνουν οι ανακυκλωτές στην Ευρώπη για να υπολογίσουν στα γρήγορα τις ποσότητες.
Πού καταλήγουν όμως όλες αυτές οι εκατοντάδες χιλιάδες ελαστικών που πετάμε κάθε χρόνο;
Η κυπριακή νομοθεσία (Landfill Directive) χαρακτηρίζει τα παλιά ελαστικά ως επικίνδυνο απόβλητο και απαγορεύει την απόρριψη τους σε σκουπιδότοπους, μια πρόνοια που φυσικά δεν εφαρμόζεται.
Πολλοί τα πετούνε στην ύπαιθρο ή ακόμη χειρότερα τα καίνε.
Το ανεξέλεγκτο κάψιμο ελαστικών παράγει πυκνό καπνό, και τοξικά αέρια που μολύνουν την ατμόσφαιρα, τα νερά, το έδαφος και τα φυτά. Τα τοξικά αυτά έχουν τη δυνατότητα να προκαλέσουν μεταλλάξεις στα κύτταρα με αποτέλεσμα τον καρκίνο που μπορεί να επηρεάσει ακόμη και απογόνους. Ένα ελαστικό αυτοκινήτου που καίγεται ανεξέλεγκτα, είναι 8 φορές πιο βλαβερό στην από ότι το ελεύθερο κάψιμο άλλου είδους πλαστικών.
Δεν υπάρχει Οδηγία από την Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τα ελαστικά. Υπάρχουν όμως μια σειρά από επιλογές που προσφέρονται για λύση του προβλήματος μαζί με καλά παραδείγματα από άλλες χώρες όπως τη Φινλανδία, το Βέλγιο και την Ελλάδα.
Τα ερωτήματα για τα οποία πρέπει να βρεθεί σύντομα απάντηση είναι δύο:
(α) Ποιος, με ποια χρηματοδότηση και με ποιο καθεστώς θα αναλάβει τη διαχείριση των ελαστικών και
(β) Τι θα γίνουν τα ελαστικά που θα μαζεύονται.
Αυτά και άλλα στοιχεία έχω θέσει ενώπιον του Υπουργού Γεωργίας, Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος στην αρμοδιότητα του οποίου εμπίπτει το θέμα.
Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις που μπορούμε σαν κράτος να εφαρμόσουμε. Οι αριθμοί των ελαστικών είναι μεγάλοι, με μια μικρή χρέωση π.χ. £1 ανά ελαστικό, μπορούμε εύκολα να χρηματοδοτήσουμε τις πιο κατάλληλες μορφές διαχείρισης.
Άλλες πιθανές λύσεις προσφέρονται επίσης μέσω των "Πράσινων Συμβάσεων" που έχει πρόσφατα εγκρίνει το Υπουργικό Συμβούλιο.
Η προσθήκη για παράδειγμα αλεσμένου ελαστικού στην άσφαλτο είναι γνωστό ότι μειώνει το θόρυβο του δρόμου κατά 50%, οι κύβοι από παλιά ελαστικά απορροφούν κραδασμούς, ακόμη και η επαναχρησιμοποίηση των ελαστικών είναι δυνατή.

Δευτέρα, 23 Απριλίου 2007

"Προειδοποίηση για διώξεις σε διαχειριστές μετάλλου"

"Φ" 23/4/2007
Προειδοποίηση για διώξεις σε διαχειριστές μετάλλου
Ο Επίτροπος Περιβάλλοντος Χαράλαμπος Θεοπέμπτου κάλεσε το ΚΕΒΕ να προειδοποιήσει τους διαχειριστές μετάλλου ότι θα διωχθούν για κλεπταποδοχή αν διαπιστωθεί ότι αγοράζουν σύρματα χαλκού από άτομα τα οποία είναι γνωστό ότι ασχολούνται με την κλοπή χαλκού, τον οποίο πωλούν στη συνέχεια σε επιχειρηματίες, οι οποίοι τον εμπορεύονται.
Ο κ. Θεοπέμπτου ανέφερε ότι είναι απαράδεκτο εταιρείες να μπαίνουν στη διαδικασία αγοράς κλοπιμαίου χαλκού και να προσποιούνται ότι δεν γνωρίζουν ότι το συγκεκριμένο υλικό είναι κλοπιμαίο, απλώς και μόνο για να κερδίσουν, ίσως και πολλαπλάσια πωλώντας τον χαλκό, του οποίου η τιμή αυξήθηκε σημαντικά το τελευταίο διάστημα.
Όπως εξηγεί ο κ. Θεοπέμπτου, τα πλαστικά με τα οποία είναι καλυμμένος ο χαλκός και τα οποία καίγονται ελεύθερα, παράγουν διοξίνες οι οποίες είναι εξαιρετικά βλαβερές αφού διαχέονται στην ατμόσφαιρα και από εκεί επικάθονται στα χόρτα τα οποία με τη σειρά τους τρώνε τα ζώα, με αποτέλεσμα να περνούν στην τροφική αλυσίδα, μέσω του γάλακτος και του κρέατος.
Ο κ. Θεοπέμπτου εξηγεί επίσης ότι οι διοξίνες συνδέονται με καρκίνο, τερατογενέσεις και άλλες σοβαρές α ασθένειες. Οι παράνομοι προτιμούν να καίνε τα σύρματα σε υψώματα, από όπου έχουν θέα σε μακρινή απόσταση, εντοπίζοντας τις διωκτικές αρχές. Αν και εντοπίζονται από τα παρατηρητήρια του Τμήματος Δασών, δεν είναι εύκολο να συλληφθούν, ακριβώς λόγω των μέτρων που λαμβάνουν.
Συγκεκριμένα, πέραν του ότι έχουν θέα από τα υψώματα που επιλέγουν, εγκαταλείπουν τη σκηνή, μόλις προκαλέσουν τη φωτιά, για να επανέλθουν αργότερα για να φορτώσουν το χαλκό.
ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Παρασκευή, 20 Απριλίου 2007

Δημιουργία σκουπιδότοπου με στόχο το μπάζωμα αργακιού στο Τσέρι

Μετά από σχετική καταγγελία, επισκέφθηκα στις 19/04/2007 στο Τσέρι την περιοχή όπου γίνεται σοβαρή παρέμβαση με μπαζώματα.

Στην περιοχή αυτή υπήρχε αργάκι βάθους από 3 μέτρα μέχρι 20 μέτρα, το οποίο έχει σχεδόν εξαφανιστεί κάτω από τα μπάζα και τα σκουπίδια που οι κάτοικοι της περιοχής που συνόδευαν υπολογίζουν ότι ξεπερνούν τα χίλια φορτηγά!

Η έκταση της περιβαλλοντικής ζημιάς είναι ακόμη πιο εμφανής κοιτάζοντας τις φωτογραφίες του Google Earth, οι οποίες όμως δεν δείχνουν τις νέες κατοικίες που έχουν ανεγερθεί στην περιοχή. Αν έχετε το Google Earth στον υπολογιστή σας, πατάτε εδώ.


Πέρα από την οχληρία και τη δυνατότητα πλημμυρών ορατός είναι και ο κίνδυνος η περιοχή να πωληθεί για οικόπεδα για ανέγερση κατοικιών.

Πέμπτη, 19 Απριλίου 2007

Παλιά αυτοκίνητα και πάλι ...

Έγινε χτες η πρώτη της Επιτροπής που ανάλαβε να ετοιμάσει το σχέδιο δράσης καθαρισμού της υπαίθρου από τα παλιά αυτοκίνητα και οικιακές συσκευές.
Η σύσκεψη έγινε στην Υπερεσία Περιβάλλοντος και παρευρέθηκαν η Ένωση Κοινοτήτων, η Ένωση Δήμων, το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, το Υπουργείο Εσωτερικών και η Υπηρεσία Περιβάλλοντος.
Όλοι μίλησαν για τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας και ότι πράγματι κάτι πρέπει να γίνει.
Τι όμως; Θα σταλούν απόψεις στην Υπ. Περιβάλλοντος.
Συμφωνώ με τον Πρόεδρο, ΔΕΝ μου αρέσουν οι λύσεις μέσω κυβερνητικών επιτροπών! Ο ένας μήνας διορία φμου φαίνεται χλωμός ...

Προτιμώ τις κατ' ιδίαν συναντήσεις με τον κάθε ένα, σύντομες επί του θέματος και καταγραφή όλων των απόψεων ....
Θα δούμε .....

Τετάρτη, 11 Απριλίου 2007

Παλιά αυτοκίνητα - Με τους Υπουργούς

Καθαρισμός της υπαίθρου από τα παλιά αυτοκίνητα και οικιακές συσκευές
Μόλις ο Πρόεδρος πήρε την επιστολή μου για τα παλιά αυτοκίνητα ζήτησε από τους αρμόδιους υπουργούς να ετοιμάσουν Σχέδιο Δράσης για να κατατεθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο.
Χθες έγινε η πρώτη σύσκεψη μετά την επιστολή του Προέδρου μαζί με τους Υπουργούς Εσωτερικών και Γεωργίας.
Εξήγησα ότι πρόθεσή μου όταν επισήμανα το πρόβλημα στον Πρόεδρο ήταν να βρω λύση μέσω συγκεκριμένης πρότασης που του είχα κάνει.
Η ύπαρξη του προβλήματος αναγνωρίστηκε από όλους τους παρόντες.
Το Υπ. Εσωτερικών έκανε καταγρφή των χώρων, 3 με 4 σε κάθε κοινότητα!
Η Υπηρεσία Περιβάλλοντος ανέλαβε να καταρτήσει το σχέδιο δράσης. Θα παρευρίσκομε στις συνεδριάσεις.
Στις δηλώσεις που έγιναν μετά τη συνεδρίαση στα ΜΜΕ, εντυπωσίασαν τα ΜΜΕ οι δηλώσεις μου για 3 -4 χώρους απόρριψης σε κάθε κοινότητα και οι αναφορές μου για το ότι αντιστοιχεί ένα απόβλητο ελαστικό αυτοκινήτου σχεδόν για κάθε ένα κάτοικο κάθε χρόνο.
Δεν ξέρω αν έκανα σωστά να αναφερθώ στο επόμενο μου θέμα δημοσίως ....
"Φ" "Σ"

Τετάρτη, 4 Απριλίου 2007

Λεωφορείο Βρυξέλλες και δημόσιοι πάλληλοι

Οι Κυπριακές αερογραμμές εκτελούν 2 πτήσεις την εβδομάδα από και προς τις Βρυξέλλες κάθε Τρίτη και Παρασκευή και οι πιο πολλοί έπιβάτες είναι κρατικοί υπάλληλοι .
Ο κάθε κρατικός υπάλληλος δικαιούται να πληρωθεί τα έξοδα μετάβασης του από και πρός το αεροδρόμιο με ταξί δηλαδή 20 +20 = 40 λίρες!
Ένα λεωφορείο για να κάνει τη διαδρομή από Λευκωσία προς το αεροδρόμιο και πίσω, στοιχίζει 65 λίρες!
Ο πτήσεις είναι γνωστές, οι υπαλλήλοι πολλοί. Γιατί να μην νοικιάζει η κυβέρνηση λεωφορείο για την μετάβαση τους από και προς το αεροδρόμιο;

Αν χρησιμοποιούμαι για αφετηρία το παλιό ΓΣΠ, θα μπορεί όποιος θέλει να αφήνει εκεί το αυτοκίνητο του και να το αφήνει εκεί μέχρι να επιστρέψει.

Αυτές τις σκέψεις έθεσα σήμερα με επιστολή μου στον Υπουργό Οικονομικών.
Φυσικά έκανα έρευνα έρευνα για τα ποσά που πληρώνουμε για εισιτήρια και το πήγαινε έλα. Δεν μπορείς κανείς να βρει τον αριθμό των εισιτηρείων αλλά τα ποσά που πληρώνει η κυβέρνηση στις Κυπριακές αερογραμμές υπαιρβαίνουν τις 500 000 λίρες το χρόνο. Πόσα ταξίδια είναι αυτά;
Τουλάχιστο να ξεκινήσουμε πιλοτικά με τη μια πτήση ....

Αμίαντος στο βυθισμένο πλοίο Farsa

Το πλοίο βυθίστηκε το 1981!
Μετέφερε 670 τόnους φορτίο, το πιο πολύ ήταν αμίαντος (blue asbestos ... ie the worst type!) σε πλαστικά σακούλια.
Τα συστήματα μουσικής και το whiskey που μετέφερε αφαιρέθηκαν φυσικά ....
Το 1992 αφαιρέθηκε αρκετός αμίαντος αλλά για ανεξήγητους λόγους άφησαν περίπου 100 τόνους πίσω!
Έσπασαν τα σακούλια; βγήκε η σκόνη στις ακτές της Λεμεσού;

Αυτά και άλλες σκέψεις και αγωνίες στάληκαν με επιστολή στον Υπουργό Γεωργίας Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος!
Related Posts with Thumbnails